Vi tror på transperens, og anbefaler ikke løsninger vi ikke kan stå inne for
Takhøyde er til for å brukes. Vi er uselviske, viser omsorg og tror på kraften i mangfold
Vårt engasjement for kundene og entusiasme for teknologi flytter grenser
Det begynte som en gryende drøm om å starte noe eget, hvor kompetanse, ansvar- og teamfølelse stod i fokus. I mars 2016 ble blinQ en virkelighet, under mantraet «Kontinuerlig forbedring og aldri læring på kundens regning». Vi har ikke sett oss tilbake siden!
Mars 2019 startet vi blinQ på Vestlandet, med kontor i Bergen. Her også med samme grunnleggende verdier innen kundenærhet og kompetanse. På kort tid har vi blitt engasjert hos mange spennende bedrifter og opplever god respons fra markedet.
Vår tjenesteportefølje har utviklet seg i takt med ansettelsen av nye dyktige kollegaer som alle brenner for våre kunder, teknologi og deler våre verdier. Godt hjulpet av robuste systemer, gode partnere, involvering av de ansatte i utviklingen av selskapet og en solid forståelse for hvorfor våre kunder velger nettopp blinQ – vil vi fortsette å utvikle oss med stadig nye kollegaer, flere lokasjoner og nye verdiøkende tjenester.
blinQ AS starter opp i Oslo
blinQ flytter inn i Wergelandsveien 7
blinQ flytter til Øvre Slottsgate 27
blinQ etablerer seg i Bergen
blinQ når en årlig omsetning på 100 millioner kroner
blinQ opprettholder driften og permitterer ingen ansatte under korona-epidemien
blinQ runder 50 faste ansatte
blinQ når 150 MNOK omsetning
MSP-plattform migrert til Azure LZ
Kvinneandelen blir over 10%
blinQ etablerer seg i Trondheim
blinQ etablerer seg i Stockholm
blinQ er et kompetansehus med stor faglig bredde. Våre konsulenter og rådgivere er erfarne og svært kompetente. De støttes av en omfattende tjenesteportefølje, som blant annet inkluderer support, forvaltning og utstyrsleveranser.
Vi knytter IT-strategi og tiltak til forretningsmål. Beslutninger er informerte og kompromisser er belyst. Avkastning på IT-investeringene sikres best med tydelig eierskap i ledelse og forankring hos brukerne.
Vi utfordrer hva som er “godt nok”. Hva som er hensiktsmessig kan finnes både i best-of-breed og i suiter – eller i gjenbruk. Formålstjenlighet er aldri oppnådd uten forståelse for kundens virksomhet og kontekst
blinQ svarer opp hele økosystemet. En sikker, forvaltbar og brukervennlig løsning forutsetter en helhetlig plan. Våre anbefalinger er aldri motivert av kampanjer eller andre insentiver enn prosjektets suksess.
Vi fjerner teknisk gjeld, høster de lavt hengende fruktene og flytter kontrollen tilbake til kunden uten teknisk låsing. Investering i kontinuerlig innovasjon og kompetanseheving ligger i vår natur.
Gjennom god samhandling og det å forstå våre kunders behov, gir vi trygghet for ønsket resultat og løfter riktig sammensatt teknologi til verdi.
Det er mange aktører som konkurrerer om kundenes gunst, men vårt fokus er på prosjekt leveranser, ansvar for sluttresultatet og høy kompetanse.
– Pål Gran
CEO
Vår størrelse gjør oss også veldig fleksible og vi treffer godt når kundene etterspør høy kompetanse i kombinasjon med evne og vilje til å tilpasse seg nye leveranseformer
– Ståle Kjørsvik
COO