Vi i blinQ stiller tydelige krav til våre underleverandører og samarbeidspartnere rundt det å ha implementert gode rutiner for miljøledelse og bærekraft. Eksempelvis kan det være livsyklushåndtering, der våre partnere må vise til en god prosess for gjenbruk og miljømessig resirkulering.
Vi forventer gode forretningsetiske retningslinjer hos våre leverandører. I blinQ er vi bevisst på våre leveransemodeller. Gjennom begrensede transport- og logistikkoperasjoner ønsker vi blant annet å redusere karbonutslipp. VI benytter nesten utelukkende drop- shipment som logistikk modell, da med vareleveranser direkte til sluttkunde fra produsent eller distributør.
Våre kontorlokasjoner, er valgt ut fra nærhet til offentlig transport, energiklassifisering og planløsning. blinQ har ingen parkeringsplasser til egne ansatte, men oppfordrer til bruk av offentlig transport til og fra arbeid og oppdragssted.
Alt avfall fra blinQ resirkuleres og gjenvinnes gjennom felles ordninger, og grønt returpunkt på de lokasjoner vi disponerer.
I den digitale tiden vi står i, etterlever vi vårt miljøansvar med interne rutiner for elektroniske arkiv og signeringsløsninger for alt av dokumenthåndtering. Utskrift holdes til et absolutt minimum. For å redusere reiseaktivitet både lokalt og nasjonalt, benytter vi der det er mulig elektroniske arenaer for både interne og eksterne møter. For oss i blinQ, er dette noen viktige prioriteringer og våre bevisste mål for et bedre miljø mot 2030.